Varaus- ja peruutusehdot

Osapuolet

Kauppias

Pyhän Paroni Oy / Pyhän Asteli
Tilinumero FI56 5645 0020 0031 58
BIC OKOYFIHH
Astelintie 1, 98530 Pyhätunturi
+358 40 188 7777
info@pyhanasteli.fi
www.pyhanasteli.fi

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Pyhän Asteli Resortin Internet-palveluissa.

Online varaukset

Varaus katsotaan vahvistetuksi kun asiakas on maksanut verkkokaupassa täyden hinnan. Kaikista online-varauksista veloitetaan 100 % asiakkaan luottokortilta. Jos asiakas haluaa muuttaa varaustaan, veloitetaan muutoksesta 20,00 € muutosmaksu. Kaikki muutokset on tehtävä Pyhän Astelin vastaanottoon: info@pyhanasteli.fi / 040 – 188 7777.

Yksittäiset varaukset

Varaus on vahvistettu, kun asiakas on maksanut ennakkomaksun (30 %) ja toimituskulut 12,00€ (ulkomaille 20,00€) eräpäivään mennessä. Ennakkomaksu erääntyy 14 vuorokauden päästä, kun varaus on tehty. Laskun loppumaksu on maksettava viimeistään 45 vuorokautta ennen majoituksen alkamista.

Mikäli varaus tehdään myöhemmin kuin 45 vuorokautta ennen majoituksen alkua, lähetetään vain yksi lasku sähköpostitse, joka erääntyy heti laskun saavuttua.

Varauksen tekijän tulee olla täysi-ikäinen. Jos seurueessa on osa majoittujista alle 18-vuotiaita, tulee heillä olla kirjallinen hyväksyntä vanhemmilta, elleivät he majoitu vanhempiensa tai perheeseen kuuluvien yli 18-vuotiaiten seurassa.

Lemmikistä peritään erillinen 20,00€ lisämaksu. Lemmikit ovat sallittuja vain tietyissä hirsimökeissä ja lomahuoneistoissa, ei Revontulikodissa eikä Aurora sviittihuoneissa. Tarkista aina Pyhän Astelista saako majoitukseesi viedä lemmikkiä. Lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä ja omistajan hyvässä hallinnassa. Jätökset on siivottava piha-alueelta. Asiakas on velvollinen korvaamaan sekä ilmoittamaan Pyhän Astelille välittömästi lemmikin mahdolliset aiheuttamat vahingot irtaimistolle tai majoituskohteelle. Ilmoittamatta jätetyt lemmikit laskutetaan jälkikäteen kaksinkertaisella lisämaksun määrällä sekä mahdolliset ylimääräiset siivouskustannukset 50 €.

Yksittäisen varauksen peruutus

Peruutus on tehtävä kirjeitse tai sähköpostilla Pyhän Asteliin. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun tieto siitä on tullut Pyhän Asteliin. Mikäli asiakas osoittaa, että peruutus on tehty ja lähetetty oikeaan osoitteeseen oikeana ajankohtana, hyväksytään peruutus, vaikka se myöhästyisi tai ei tulisi lainkaan perille. Palautukset maksetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille.

  1. Kun peruutus tapahtuu 45 vuorokautta ennen majoituksen alkua, palautetaan maksu vähennettynä 10 % + toimistokulut 12,00€ (ulkomaille 20,00€).
  2. Kun peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 45 vuorokautta ennen majoituksen alkamista veloitamme koko varausmaksun ja 12,00 € toimistokuluja (ulkomaille 20,00€).
  3. Mikäli peruutus tapahtuu asiakkaan tai hänen perhekuntaansa kuuluvan vakavan sairaus-, onnettomuus- tai kuolemantapauksen johdosta ennen majoituksen alkamista, palautetaan maksut laillista lääkärintodistusta vastaan vähennettynä 10 % + toimituskulut 12,00€ (ulkomaille 20,00€).
  4. Mikäli loma keskeytyy asiakkaan tai hänen perhekuntaansa kuuluvan vakavan sairaus-, onnettomuus- tai kuolemantapauksen johdosta majoitusaikana, maksuja ei palauteta.
  5. Mikäli asiakas muuttaa varausta, peritään muutoksesta 20,00 € muutosmaksu.

Pyhän Paroni Oy / Pyhän Astelilla on oikeus perua varaus, mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure). Tällöin asiakas saa maksamansa maksut kokonaisuudessaan takaisin. Mikäli varausta koskevia maksuja ei ole suoritettu ajallaan, on Pyhän Paroni Oy:llä oikeus perua varaus.

Ryhmävaraukset (Ryhmät 11-50 henkilöä)

Varaus on vahvistettu kun asiakas on maksanut ennakkolaskun, joka on 10 % loppusummasta, sekä toimistokulut 12,00 € (20,00 € ulkomaille). Ennakkomaksua ei palauteta peruutuksen vuoksi. Ennakkomaksu erääntyy 14 vuorokauden kuluessa varauksen tekohetkestä. Varauksen loppusummasta 50 % peritään 45 vuorokautta ennen varauksen alkua. Loppulasku erääntyy 21 päivää ennen varauksen alkua.

Jos varaus tehdään 45 vuorokauden jälkeen varauksen alusta, lähetämme vain yhden laskun, joka on maksettava mahdollisimman pian sen saavuttua.

Huonejakolistat on lähetettävä Pyhän Astelin vastaanottoon 14 päivää ennen varauksen alkua.

Ryhmävaraukset (Ryhmät yli 50 henkilöä) ja sarjavaraukset

Isompien ryhmien varaukset ja sarjavaraukset sovitaan erikseen tapauskohtaisesti.

Ryhmävarauksen peruutus

Peruutus on tehtävä kirjeitse tai sähköpostilla Pyhän Asteliin. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi, kun tieto siitä on tullut Pyhän Asteliin. Mikäli asiakas osoittaa, että peruutus on tehty ja lähetetty oikeaan osoitteeseen oikeana ajankohtana, hyväksytään peruutus, vaikka se myöhästyisi tai ei tulisi lainkaan perille. Palautukset maksetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille.

  1. Kun peruutus tapahtuu 45 vuorokautta ennen majoituksen alkua, palautetaan maksu vähennettynä 10 % + toimistokulut 12,00€ (ulkomaille 20,00€).
  2. Kun peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 45 vuorokautta ennen majoituksen alkamista veloitamme koko varausmaksun ja 12,00 € toimistokuluja (ulkomaille 20,00€).
  3. Mikäli peruutus tapahtuu asiakkaan tai hänen perhekuntaansa kuuluvan vakavan sairaus-, onnettomuus- tai kuolemantapauksen johdosta ennen majoituksen alkamista, palautetaan maksut laillista lääkärintodistusta vastaan vähennettynä 10 % + toimituskulut 12,00€ (ulkomaille 20,00€).
  4. Mikäli loma keskeytyy asiakkaan tai hänen perhekuntaansa kuuluvan vakavan sairaus-, onnettomuus- tai kuolemantapauksen johdosta majoitusaikana, maksuja ei palauteta.
  5. Mikäli asiakas muuttaa varausta, peritään muutoksesta 20,00 € muutosmaksu.

Pyhän Paroni Oy / Pyhän Astelilla on oikeus perua varaus, mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure). Tällöin asiakas saa maksamansa maksut kokonaisuudessaan takaisin. Mikäli varausta koskevia maksuja ei ole suoritettu ajallaan, on Pyhän Paroni Oy:llä oikeus perua varaus.

COVID-19 pandemian aiheuttamat kansainväliset matkustusrajoitukset

Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa varaustaan varaus- ja peruutusehdoista poiketen sillä perusteella, että varauksen tehnyt asiakas tai varauksen perusteella kohteessa majoittujat eivät pääse saapumaan majoituspaikkaan varauksen ajankohtana sen takia, että asiakkaan tai majoittujien lähtömaan valtio tai Suomi majoituspaikan sijaintivaltiona ovat asettaneet matkustusrajoituksia COVID-19 koronapandemian takia. Matkustusrajoitukset eivät muodosta Force Majeure – tilannetta, koska COVID-19 pandemiassa asetettavat kansainväliset matkustusrajoitukset eivät ole ennakoimattomia. Asiakkaan peruutukseen ja saapumatta jättämiseen sovelletaan tässä tilanteessa normaaleja varaus- ja peruutusehtoja.

Yllä todettua sovelletaan myös siinä tapauksessa, jos asiakas tai majoittujat eivät pääse Suomeen lentojen peruuntumisen tai aikataulujen muuttumisen takia. Lentojen peruuttaminen ja aikataulujen muuttuminen on mahdollista COVID-19 pandemian takia eikä kyseessä ole ylivoimainen este, koska kyse ei ole ennakoimattomasta tilanteesta.

Saapuminen ja majoittuminen

  • Huone / huoneisto on käytössänne tulopäivästä klo 16.00 lähtöpäivään klo 11.00.
  • Huoneen myöhäisemmästä luovutuksesta on sovittava etukäteen (mahdollinen lisämaksu).
  • Huoneen / huoneiston kadonneista avaimista vastaa asiakas aiheutuvien kulujen perusteella (mm. lukkojen sarjoituksen hinta + vaihtotyö).
  • Huonetta / huoneistoa ei saa käyttää useampi henkilö, kuin mitä varausvahvistuksessa on kirjallisesti ilmoitettu.
  • Asuntovaunun / -auton tai teltan käyttö huoneen / huoneiston tontilla on kielletty.
  • Asiakas on velvollinen korvaamaan huoneelle / huoneistolle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingon.
  • Pyhän Asteli ei vastaan huoneeseen/huoneistoon jätetyistä tavaroista.
  • Alaikäisen vahingonteosta vastaa huoltaja.
  • Kaikki huoneen / huoneiston varustukseen ja kuntoon liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava heti niiden ilmaannuttua Pyhän Astelin henkilökunnalle. Jälkikäteen tehtyjä valituksia ei huomioida.
  • Majoituskohteissa on ilmainen Internet-yhteys. Internet-yhteyksissä mahdollisesti esiintyvät häiriöt tulee ilmoittaa välittömästi Pyhän Astelille ja ne pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Pyhän Asteli ei myönnä hyvityksiä majoitushinnasta mahdollisten Internet-yhteydessä esiintyvien häiriöiden tai toimimattomuuden perusteella.
  • Tupakointi on sallittua vain majoituskohteen ulkopuolella.
  • Mikäli huoneessa on tupakoitu, joudumme tupakan hajun poistamiseksi otsonoimaan huoneen otsonaattorilla, ja sen kustannukset ovat 300,00€, jonka asiakas joutuu maksamaan.
  • Pyhän Asteli ei vastaa luvattomasta tupakoinnista tai eläinpölystä asiakkaalle aiheutuneista allergiaoireista tai muista ongelmista. Majoituskohteen kohdekuvauksessa mainittu lemmikkieläinkielto ei takaa sitä, että kohde soveltuu allergisille.
  • Mikäli vuokralainen aiheuttaa häiriötä tai vaaratilanteen ja ei Pyhän Astelin antamasta huomautuksesta huolimatta PYHÄN lakkaa aiheuttamasta häiriötä tai vaaraa samassa tilassa tai muille alueella oleville asukkaille, on Pyhän Paroni Oy:llä oikeus purkaa vuokrasuhde välittömästi.
  • Pyhän Paroni Oy:llä on oikeus oikaista mahdolliset hintatietovirheet (esim. esitevirheet, hintaan vaikuttavat verot ja julkiset maksut tms.).

 

Oikeudet muutoksiin pidätetään.